Brev:
Plan for mad og søvn - 6 mdr.
14. juli 2008
Alder:
6 mdr.
Plan for mad og søvn - 6 mdr.
Kære Helen.
Vi har en dreng på 6 mdr, han vejer 6,4 kg og er 65cm lang, så han er ikke så stor.
Han spiser ikke så meget af gangen, så han vil ha mad ofte, ca hver anden time, det bliver til mange flasker i løbet af dagen, han spiser mellem 100ml og 150ml. Han har fået profylac, men er begyndt på nan h.a i håb om han ville spise mere, da profylac ikke smager så godt, men han spiser stadig det samme..
Han sover stadig ikke i gennem om natter, han vågner ca kl 02.30 og vil ha mad, vi kan nogle gange holde ham henne med sut, så han først får mad kl 05.30, hvis han altså ikke er rullede om på maven og ikke kan komme tilbage, så skal vi hjælpe ham til at sove igen.
Hvis han vågner kl 05.30 og får en flaske, er det tit at han ikke vil sove igen, så går der rod i resten af han`s sove tider, for så er der lang tid til kl 9.30, så sover han allerede kl 8.30 og igen ca kl 13 – 13.30, så tag han en ekstra lur kl 17 og er svær at ligge kl 20.
Vi er godt i gang med grød, han får tre gange om dagen, med vand ved siden af.
Sådan ser en dag ud hos os (en god dag :-)
kl 5.30 vågner får flaske 100ml, sover en lille time
kl 8.00 Risgrød med frugtmos ca 1dl
kl 9.00 flaske 100ml
kl 9.30 – 11.00 sove
kl 11.30 grønsagsmos ca 1dl. flaske bagefter 80ml
kl 14.00 flaske 130ml
kl 14.30 – 16.00 sove
kl 16.00 flaske 130ml
kl 17.30 grønsagsmos med lidt kød
kl 19.30 flaske 150ml og i seng
kl 23.00 vækkes, flaske 100ml
kl 02.30 vågner, sut eller flaske 80ml
Mine spørgsmål til dig er:
Hvordan samler vi han`s måltider, så han ikke skal ha så mange flasker?
Når han vågner kl 5.30, har du så en god ide til at få ham til at sove igen?
Hvordan får vi ham til at sove igennem?
Vil du være sød at lave en plan, som vi kan følge?
Med venlig hilsen
Heidi