Brev:
Frugtmos vs frugt i hånden - 7 mdr.
14. juli 2008
Alder:
7 mdr.
Frugtmos vs frugt i hånden - 7 mdr.
Hej Helen.
Du har tidligere lavet en plan over hvordan min datter skulle spise og sove. Hun er nu blevet en måned ældre og der sker hele tiden nye ting med hende. Vi har været igennem et gevaldigt tigerspring og sygdom med feber, så jeg føler vi er kommet ud af den sædvanlige rytme.
Jeg har også store problemer med hende om natten. Hun vågner hver 2.-3. time og jeg kan ikke få hende til at sove igen. Kun ved at give hende mad, men det ville jeg jo gerne væk fra. Det er blevet så slemt så hun nu sover ved siden af mig hele natten og far sover i et andet rum, så han kan være frisk på jobbet.
Hun er ikke så vild med grød og mos længere men er helt klar på at spise det vi andre spiser. Så vi laver meget pasta og kødsauce og blender det let til hende. Det er hun ret vild med, men er i det hele taget ret småtspisende. Jeg kan ikke finde noget morgenmad hun vil spise, kun havregryn, men det er vist ikke så godt for hende, vel?
Må hun få grød med en lille smule sødestof på, altså lidt kunstigt sukker, for det spiste jeg en dag, og det ville hun også gerne have.
Hun er heller ikke vild med frugtmos, men vil hellere have noget frugt i hånden som hun kan spise af, men på den måde mætter det jo ikke lige så meget.
Håber du kan hjælpe, da det snart føles som et stort nederlag hver gang hun skal spise, og når man ikke får en god nats søvn, er overksuddet heller ikke så stort.
Med venlig hilsen
Jane