Brev:
Vil ikke have brystet
17. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Vil ikke have brystet
Du var så sød at hjælpe mig med et spørgsmål omkring amning, hvor du anbefalede at jeg skulle bruge en næsespray for at øge nedløbsrefleksen, fordi min Anne ofte smider brystet under amning.
Jeg håber du vil hjælpe mig igen.
Jeg fik fat på sprayen, men kan ikke se den store forskel hos Anne. Jeg har nok gjort hende den bjørnetjeneste over weekenden, at jeg har givet flaske for hurtigt. Nu virker det nemlig som om hun overhovedet ikke vil have brystet længere.
Jeg tager sprayen, venter lidt - og lægger hende til. Og efter to sut skriger hun i vilden sky. Det fortsætter - indtil jeg gir hende en flaske (og så æder hun på liv og løs!).
Kan jeg på nogen måde få "vendt skuden" - sådan at hun blir ammebarn igen? Jeg har prøvet at malke ud, og så vidt jeg kan se har jeg fint med mælk. Jeg har også prøvet at trække hende ved brystet - men efter 15 minutter med skrigeri er jeg jo noget opløst... og så har jeg altså ikke haft mandsmod nok til at fortsætte.
Du skal - på forhånd - have utrolig mange tak for din hjælp.
Mange hilsner
Kristine