Brev:
Gode råd om søvn efterlyses
14. juli 2008
Alder:
10 mdr.
Gode råd om søvn efterlyses
Hej Helen
Velkommen tilbage efter en forhåbentlig god ferie.
Herhjemme har vi stadigvæk problemer med Gustavs nattesøvn og jeg er lidt i vildrede over hvordan vi skal takle det.
Han sover forsat i vores soveværelse og bliver puttet i sin seng omkring kl 8 med 200 ml vælling. Falder fint til ro og sover uden problemer til omkring kl 01 hvor uroen så starter. Mellem kl 01 og 05 vågner han mange gange og har svært ved og falde i søvn igen. De "heldige gange" skal han blot have sutten og ligger sig så over på den anden side og sover videre, men oftest bliver han ved med og klynke og falde i søvn hvorefter han vågner igen efter 5 min.
Jeg holder stædigt fast på at han nu skal blive i sin egen seng og ikke over i vores, da vi så allesammen sover dårligt
Forsøger udelukkende og give ham vand indtil omkring kl. 4, hvor han så får en flaske.
Vores dag ser således ud
kl 7 - står op og pusler
kl 7.45 Morgenmad, ½ bolle med ost + vand
kl 9.30 formiddagsmad, eks youghurt
kl 9.45 puttes til formiddagslur
kl 12 Frokost, rugbrødsmadder med forskelligt pålæg, spiser ca 3 kvarte
kl 14.30 Puttes til eftermiddagslur med flaske 200 ml
kl 16 Eftermiddagsmad
kl 18 Aftensmad, samme mad som os
kl 20 Puttes med vælling 200 ml
kl 04 Flaske 200 ml
Tanken er nu at eftermiddagsflasken skal udgå.
Gustav var for en periode gået ned på 1 lur om dagen, men det var han slet ikke klar til og derfor forsøger vi og holde fast i 2 lure.
Jeg er frustreret over den dårlige nattesøvn og kan slet ikke se hvordan hverdagen skal fungere når jeg snart igen starter job og mangler min nattesøvn....hjælp
I dagtimerne er han jordens nemmeste og sødeste dreng, som er rigtig godt med rent udviklingsmæssigt.
Glæder mig til og høre fra dig