Brev:
Barn nr. 2 - 14 mdr.
14. juli 2008
Alder:
14 mdr.
Barn nr. 2 - 14 mdr.
Hej Helen
Så er Thea 14 mdr og tanken om en lillesøster eller lillebror er begyndt at nage mor (far skal lige tænke lidt :o).
Selvom jeg tænker over at få en lille mere er der stadigvæk nogle ting der nager, jeg tænker meget på om kærligheden vil blive lige så stor til den lille ny. (Har svært ved tanken om at det ikke kun er Thea der skal nusses om, hvis du forstår ?) Jeg er så bange for at mine følelser ikke er lige så stærke ved nr 2 som ved Thea, ved godt at det nok skal komme hvis jeg har gået og være gravid osv men synes alligevel at tanken er svær, er jeg unormal?
Jeg er samtidig lidt bange for at nr to skal live lige så hård som Thea, Jeg havde svær fødsel med indlæggelse bagefter, og Thea fik "kolik" da hun var 2½ mdr og indtil hun var 5 mdr (det var rigtig hårdt) Synes det er uoverskueligt hvis nr to skulle blive sådan også og når jeg så har Thea oveni, Puha.. Ved godt at jeg ikke skal male fanden på vægen, men det er alligevel noget jeg tænker en del over ved nr 2.
Jeg går stadigvæk og venter på indkaldelse til samtale på fødegangen hvor jeg skal snakke med fødselslæge hvor vi skal snakke om en evt. næste fødsel og hvor de samtidig forhåbentlig sender meg videre til psykolog (har brug for at få nogle ting sat på plads fra fødsel og især mine følelser omkring den).
Så vi vil heller ikke begynde at arbejde på nr to før jeg har været derude..
Ville egentlig bare høre om det er normalt at gå med disse tanker når man tænker på at få nr 2 eller om det bare er mig?
Mange hilsner fra Theas Mor.
Ps. hvad er den bedste allersforskel på søskende for at de får mest ud af hinanden?