Brev:
Søvn og farsyge
14. juli 2008
Alder:
10 mdr.
Søvn og farsyge
Hej Helen !!
Ja så har vi brug for dig igen !! Vi har igen problemer med Magnus og hans søvn! Det har kørt rigtig godt i en lang periode hvor han blev puttet til natten imellem 19 - 20 og han sov efter ca 5-10 min efter han har fået 185 ml vælling til natten. Vågner dog ind imellem og vil have sutten.
Nu kan vi bruge op til en 1 time, hvor han bare skriger og skriger og nogen gange falder han i søvn pga han har grædt så meget.... Og han er træt... Men det som om, han ikke vil give sig!
Vi viser vi er der for ham, synger, nusser, vugger osv. Han er også begyndt og vågne midt på natten og kan være ked af det eller være lys vågen....
Vi skiftes hver aften med og putte og stå op om natten.
Kan det havde noget med og gøre han er startede i dagpleje og vi er begge startede på job igen ?
Eller kan det være fordi vores rytme er forkert?
Vores rytme ser således ud:
kl 5.30 - 6, vågner og vi står op, Får havregrød med frugtmos og kanel eller øllebrød samt lidt mælk af kop.
kl 8 Puttes til formiddag. Sover 1 time, (ved denne lur er han meget træt og falder hurtigt i søvn)
kl ca 9 Får Lidt grød og frugt og sidde med selv. samt vand af kop
kl 11 Bliver tilbudt bondebrød, spiser nogen dage et helt andre dage vil han intet have så får han 3-kornsgrød med frugtmos og vand af kop.
Ca 11.45- 12 Bliver puttet til lur i barnevogn, sover max 1,5 t
kl 14 Bolle med smør og frugt samt mælk af kop.
kl 16 Lidt frugt
kl 18 Får stort set det samme som os, vil dog ikke have kartofler mere....Nogen ideer til hvad vi ellers kan give ham?Får frugt til dessert
Han spiser selv aftensmad.
Nogen dage har han ikke den største appetit til aften !! Men får lov til og sidde og hygge med lidt frugt.
Far putter ham i bad efter mad.
kl 19 - 20 Bliver puttet til natten med vælling.
Efter far Mads har gået hjemme med os i 3 mdr er Magnus blevet rigtig Farsyg, hvilket er rigtig dejligt, men efter vi er startede på job virker Magnus rigtig sur på mig.... Virker ikke glad for og se mig. Men hvis det er far der henter, dirre hele kroppen og han griner.... Dette gør ondt...og gør mig meget ked af det !! Er det blot en fase ?
Magnus er ellers en livsglad, der for det meste er glad og som følger med som han skal. Magnus bliver 11 mdr den 21 juli.
Med venlig hilsen
Lena