Brev:
Start i dagplejen - 10 mdr.
15. juli 2008
Alder:
10 mdr.
Start i dagplejen - 10 mdr.
Hej Helen
Håber du har haft en god ferie.
Vi havde en skøn ferie på Mallorca - Lucas elskede det:0) Så det var så dejligt...
Men nu melder hverdagen sig snart for alvor... Lucas skal start i dagpleje d.4 august og jeg skal igang med at læse igen d. 18 august. Jeg har nydt mit års barsel, men glæder mig til at skulle "ud i livet igen" Og tror også det er godt for Lucas at kome lidt væk fra moar...
Jeg har et par spørgsmål og tanker omkring Lucas rytme nu når han skal i dagpleje + i takt med at han er blevet ældre...
Han er meget glad for sin flaske + mælk. Ville egetnlig tage eftermiddagsflasken fra ham da han blev 10 mdr, men det var der vi skulle på ferie, og synes ikke tidspunktet var rigtig. Men nu vil jeg fjerne den, er det ikke fint nok?
Tænker at give ham grød, frugt, eller en bolle i stedet for.
Han får havregrød til morgenmad og 150-180 ml mme inden han skal sove formiddagslur. Hvornår skal den flaske fjernes? Kan jeg bede dagplejeren om at give ham den flaske??
Til nat har han i en laaang periode taget mellem 400-500 ml... Det er heldigvis trappet ned og den sidst tid er han nede på ca 200-250 ml. Hvilket vel er ok??
Han spiser rigtig godt til aften og vil gerne smage alt - så det er dejligt. Er begyndt at give ham en lille dessert ca 15 min før han skal sove. En youhurt eller lidt grød.
Han sover godt om natten - 10-11 timer i streg. Så vi klager ikke pt:0)
Er der noget vi skal være opmærksomme på nu han skal i dagpleje? Jeg har heldigvis 14 dage til at køre ham ind, så han får en blød start..
Glæder mig til at høre dine tanker.
Venlig hilsen Pernille