Brev:
Overgangen fra mælk til skemad
15. juli 2008
Alder:
5 mdr.
Overgangen fra mælk til skemad
Hej Helen
Vi har læst en del om kost og ernæring i din brevkasse, og er lidt i tvivl om vi gør det rigtige.
Vi har en dreng på 5½ måned, som jeg ammer fuldt ud, han har dog fået en flaske vælling inden natten siden han var 4 mdr.
Vi har givet lidt grød de sidste par uger, og det går sådan set fint med at få det i ham, men vi har ikke gjort mere ud af det, da han trives og er en glad og tilfreds dreng, og da vi mente at det bedste for ham ville være at amme han så længe som muligt.
Vores rytme:
kl. 7-8 ammes
kl. 9-10 ammes og puttes til formiddagslur
kl. 11-12 ammes
kl. 14-16 ammes og puttes til eftermiddagslur
kl. 17-18 ammes
kl. 19-20 vælling og puttes for natten
kl. 24-01 ammes, samt 2 gange yderlige inden morgen
Vi har stort set aldrig problemer med at ligge ham til at sove, han vågner dog ofte om dagen og skal have sutten for at sove videre. Om natten ligger han meget uroligt, men vi tror det er pga. at han er ved at få tænder, da han savler meget og river sig i munden hele tiden.
Vores spørgsmål er om vi gør det rigtige eller om vi skal gå mere over til fast føde ?
Hvis ja, hvordan overgangen skal være og over hvor lang tid ?
Hvis man selv laver grønsagsmos kan man så fryse det ned i passende portioner og hvor længe kan det evt. fryses ?
Hilsen Mie & Michael