Brev:
Sur på livet
15. juli 2008
Alder:
3 mdr.
Sur på livet
Hej Helen.
Jeg har tidligere skrevet til dig ang. amning. Nu er det dog gået sådan at jeg fandt ud af at jeg ikke havde mælk nok til min søn og vi begyndte derfor at supplere ham med mme. Lidt efter lidt er han nu kommet på flaske, da han til sidst slet ikke ville have ved mig mere. Er lidt ked af at det gik så hurtigt for jeg var blevet rigtig glad for at amme. Men det virker som om min søn er mere tilpas, når han har spist nu.
Vi har dog stadig problemer med at han "brokker" sig hele tiden - og også har skrigeture. Vi har prøvet med kiropraktor og zoneterapi, men ingen af delene hjalp. Han spræller med arme og ben og spænder sig ud som en flitsbue og han græder med tåre, når han har anfaldene - det er virkelig opslidende og vi kan sjældent trøste ham, før der er gået 15 min.
Kan han have følt sig svigtet ved at jeg ikke ammer ham mere - jeg har læst at de godt kan føle sig svigtet?
Selvom han får mme, så har han ikke afføring hver dag - skal han ikke have det?
På trods af ovenstående, så er han begyndt at pludre og han smiler da også, men der skal meget til at fremkalde et smil hos ham? Tror du det at han er født lidt for tidligt, kan gøre at han er lidt "sur" på livet?
Han tager fint på og jeg syntes da også at han trives på sin vis, men når jeg ser på andre børn i min mødregruppe, så virker de meget gladere og fremme i deres udvikling.
Han er og så småt begyndt at gribe ud efter ting og han holde hovedet rigtig fint og det er faktisk lige før han kan sidde selv :-)
Er det bare mig, der syntes at han er hysterisk og sur og at han godt kunne være lidt mere "fremme" i udviklingen?
Jeg føler at han afviser mig nogle gange, da jeg ikke kan trøste ham og det er som om han helst vil ligge for sig selv nogle gange end at have nærkontakt?
Mht. at sove, så er vi begyndt at ligge ham i tremmesengen, når han er vågen og som regel falder han selv i søvn - det er jo vigtigt at indøve en god sovevane nu ikke?
Der er dog mange gange, hvor han vågner efter 30. min, nogle gange kan vi få ham til at sove igen og andre gange ikke og så får han en skrigetur.
Er meget ked af det og ville bare ønske at han var en mere glad baby.
Jeg ved det er svært for dig at bedømme, når du ikke kan se ham - men jeg føler ikke at jeg kan bruge min egen sundhedsplejerske til noget!!
Håber at du kan hjælpe mig med at få svar på mine spørgsmål.
Med venlig hilsen
en mor der er lidt ked af det