Brev:
Spisning, natflaske og vitaminer
15. juli 2008
Alder:
13 mdr.
Spisning, natflaske og vitaminer
Hej igen Helen.
Tak for dit tidligere råd om sovetider, som vi nu efterhånden har fået ændret på. Jeg har dog lige et par ting til undren.
Det ene drejer sig om vores datters (13 mdr.) spisning. Hun sidder og spiser selv med fingrene (ikke med ske - der giver jeg hende) og det går fint, men jeg synes ikke hun vil spise nok grønt. Hun elsker ost, brød og pølse, men hun skal jo have lidt grønt - og det bekymrer mig lidt at hun kun vil spise advokado og banan - jeg prøver at give hende det - eller lade hende selv sidde med det, men enten smider hun det på gulvet eller også gør hun brækfornemmelser af det når hun får det i munden.
Har du ideer til hvordan jeg kan få hende til at spise mere grønt - eller skal jeg bare være MEGET tålmodig?? Desuden vil jeg gerne lige høre om det er normalt, at hun enten gør brækfornemmelser og nogle gange brækker sig når hun får noget, hun ikke kan lide? Hun gør også det samme når hun er overmæt...... min mand siger, at han også brækkede sig da han var lille når han fik noget han ik ku lide, men ka det da gå i arv?
Næste spørgsmål drejer sig om hendes natflaske - hun får stadig flaske kl ca 23-24. Er det noget som vi skal stoppe med? Hun bæller den så jeg tror, at hun har brug for den??
Til sidst et spørgsmål om vitaminer: Skal hun have tilskudvitaminer af en art?? Hun er stoppet med D-dråber (er det rigtigt?) og jern giver jeg hende faktisk ikke, da hun stadig får ca 400 ml mme (en flaske ved sengetid og den kl 24). Skal jeg til at give hende jern eller andet?
Jeg glæder mig til dit svar og god sommer,
Med venlig hilsen R