Brev:
Sover stadig ikke - 6 mdr.
15. juli 2008
Alder:
6 mdr.
Sover stadig ikke - 6 mdr.
Hej Helen,
Min datter er nu 6 mdr og hun har de sidste 2 mdr haft søvnproblemer. Har vågnet til tider lige fra hver femte minut til hver time. Idag vågner hun stadig hyppigt. For tiden er det hver halve time. Hun får ske mad 2-3 gange om dagen, vælling til natten, og bryst til mellemmåltider.
Jeg er ved at køre psykisk ned pga manglende søvn. Får aflastet for tiden, men er stadig meget træt. Om dagen er der ingen problemer. Hun sover det hun skal og er glad og trives som hun skal. Hun er også blevet undersøgt af en børnelæge på hospitalet som intet kunne finde på hende. Hun har tidligere haft væske og rødme i ørerne, men det var der ikke sidst jeg fik hende tjekket. Trykket i ørerne var faldet fra højt til middel. Og jeg tror ikke det er ørerne mere.
Jeg er så småt begyndt at holdt op med at give mad om natten. Fylder hende på til senest kl 01 og får tidligst 5 om morgenen, afhængigt af hvor tidligt hun fik sit sidste måltid inden jeg selv gik i seng.
Jeg har for tiden observeret hende nøje og lagt mærke til at hun græder meget inderligt med lukkede øjne. Hun græder også med sutten i munden, så den har jeg ikke mulighed for at tilbyde hende. Jeg prøver at ae hende så hun ved jeg er der, men nej. Så endelig må jeg tage hende op og vugge hende lidt i mine arme og lægge hende tilbage. Jeg tilbyder hende kun vand om natten i sutteflaske. Det tager hun gerne et par tåre af.
Min sundhedsplejerske har set hvordan jeg putter hende og siger at jeg gør det helt rigtigt og det skal jeg blive ved med. Vi gør det samme hver aften. Så forvirring burde der ikke være noget af. Hvad skal jeg gøre?