Svar: Om at falde i søvn - 23 mdr.
15. juli 2008
Alder:
23 mdr.
Hej med dig
Det lyder helt okay at lade jeres være i sin seng om aftenen, også selvom han er længe om at falde i søvn. I beskriver jo en dreng som hygger sig med det og som tilsyneladende har det rigtig dejligt med at være i sin seng og lege lidt inden han overgiver sig til søvnen og trætheden overmander ham.
Så længe han ikke er ked af det og har det godt med det, så er det ikke problematisk. I beskriver jo også at I netop er opmærksomme på at han er glad og har det godt og som noget helt naturligt er der for ham, hvis han giver udtryk for at have behov for det :o)
I skal naturligvis overveje om han bliver puttet for tidligt. Det lyder jo umiddelbart sådan, når han er så lang tid om at falde i søvn. Det kunne således give en kortere vågenperiode i sengen at putte ham senere. Men igen, hvis han trives med at slappe af i sin seng og det så er en del af hans putteritual og det han forbinder med at skulle sove, så er det helt fint.
Gennemsnitligt vil en 2 årig ofte have behov for at sove 1 times tid, måske 2 til middagslur og vil sove 11-12 timer om natten. Det samlede søvnbehov er ca 13 timer i døgnet. Det kan måske være et pejlemærke for jer ...
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske