Brev:
Han vil ikke spise - 8 mdr.
15. juli 2008
Alder:
8 mdr.
Han vil ikke spise - 8 mdr.
Kære Helen,
Så har vi igen fået et barn, denne gang en lille nem dreng på nu 8 måneder. Laura er 4 år nu, men det føles alligevel som i går at vi stod med alle spørgsmål omkring hendes ve og vel :-)
Lucas er en livlig og glad dreng med fart på. Han holder sig ikke meget i ro og han er allerede begyndt at rejse sig op, så det giver en del knubs.
Vi bøvler dog meget med maden som han på ingen måde elsker. Han elsker mit bryst! og grød og egentlig alt andet mad gider han bare ikke.
Han drejer hovedet og det bliver aldrig til mere end 1-2 skefulde. På gode dage spiser han ca. en halv dl. Jeg prøver at servere noget for ham 3 gange om dagen, men jeg smider det næsten altid ud uden han overhovedet har smagt på det.
Vi har været igang med grøden siden han var 4,5 mdr. og jeg føler ikke vi har flyttet os overhovedet.
Lucas er ikke blevet ammet om natten de sidste 10 dage, og det er faktisk gået rigtig godt. Vi har besluttet at morgenen ikke starter før kl 5 og det er der han første gang må blive ammet. Flere nætter har han sovet til kl 6.30.
Sådan ser en dårlig dag ud:
5.20 Ammet
8.15 Cultura med frugt (spiste intet)
9.00 ammet
11.30 Risgrød (spiste en skefuld og vente derefter hovedet)
11.45 ammet
15.10 Grød (spiste intet)
15.20 ammet
18.15 Grød (spiste intet)
18.15 ammet
20.30 ammet
(I dag sov han så allerede 20.30. Normalt er den 22.00 og så kan han nå en omgang bryst mere)
Har du mon lidt gode råd til os så vi kan holde modet. I det offentlige system er der sandelig ikke meget hjælp at hente efter strejken.
Kærlig hilsen
Rikke