Brev:
Skrig om aftenen
16. juli 2008
Alder:
2 mdr.
Skrig om aftenen
Hej Helen
Tak for dit tidligere svar. Det hjalp rigtigt meget og nu køre amning og Augusts søvnrytme rigtig godt :)
Nu skriver jeg fordi han er begyndt at gå helt amok sent eftermiddag/aften. Det foregår sådan: I løbet af dagen spiser og sover han godt. Han har god afføring og gode våde bleer. Han er også vågen ind imellem, hvor vi snakker og pludre og hvor han smiler og griner. Det er forresten rigtig dejligt at se på og opleve:)
Omkring 18-19 tiden vågner han for det meste op efter en god lur og får så bryst og derefter bliver han en helt anden. Skriger og græder og er slet ikke til trøste. Det er som om hele hans verden er ved at falde fra hinanden. Det er som om han er sulten men er alt for hys til at tage brystet. Dette bliver ved i flere timer, hvor vi ind imellem får ham til at falde til ro, men hvor han starter hurtigt igen. Ved 21-22 tiden får vi ham så endelig lullet i søvn, hvor han sover lidt, vågner op og vil nu gerne spise. Derefter falder han i dyb søvn.
Igår var det virkeligt slemt, men der havde jeg været inde og læse nogen tidligere svar og kommet frem til det måske var over stimulation han led af, så jeg begrænsede metoderne på at trøste ham og fik ham forholdsvis hurtigt ned (1 ½ time) ved at svøbe ham og rokke ham frem og tilbage i mine arme. Her lå han og kiggede ud i luften med et ansigtsudtryk, som en tikkende bombe. Lidt efter lidt faldt han i søvn og sov måske 2 min, hvorefter han vågnede, tog brystet og spiste.
Efterfølgende var han sit eget dejlige selv igen, hvor han snakkede, pludrede og smilede. Det var fuldstændig som om han havde været besat og som ved et trylleslag vendte han tilbage til dit eget søde jeg igen. Det forundrede mig meget. Er det overstimulation eller kan han have ondt i maven?
Håber du har et inspirerende svar.
Med venlig hilsen
Thyge, Line og August