Brev:
Urolig om natten - 8 mdr.
21. marts 2004
Alder:
8 mdr.
Urolig om natten - 8 mdr.
Jeg er mor til en super skøn lille pige på 8,5 mdr. De sidste 4,5 mdr har hun haft gentagende opvågninger om natten, hun piver halvtsovende ca. hver time igennem natten. Når det er værst hver halve time og når det går godt hver tredje time.
Vi har prøvet næsten alt, først kom hun over i sin egen seng, så sov jeg i et andet rum, så var vi på sygehuset hvor de lavede en alm. lille undersøgelse, da jeg troede at noget gjorde ondt på hende, så fjernede jeg ammetåren mellem kl. 00 og kl 06 og nu har jeg helt stoppet amning for 3 dage siden, så gik det ok i to dage, men i nat var det helt slemt igen.
Min datter er ellers en glad og tilfreds pige i dagtimerne, der spiser godt af lidt af hvert- grød, brød, kartofler, grønsager, frugt osv, drikker sødmælk af kop og ammes et par gange. Hun har døjet lidt med hård mave og får lactulose 5 ml, 2 gange dgl.
Hun er i dagpleje, hvor hun osse trives godt, hun kom tidligt ud da jeg studerer. Hun kommer i seng kl 20.30 med en ammetår og kort efter starter det. Hun piver/hviner halvsovende vågner derpå ofte og græder jeg trøster hende, hun falder i søvn og kort tid efter starter det igen. Det sker ind imellem at hun sover ret godt, kun vågner få gange lidt smågrædende, men de fleste nætter er hele tiden. Hun sover heller ikke for meget i dagtimerne kun lidt ekstra, hvis natten har været meget slem. Jeg/vi er totalt udmattede og magtesløse.
Hvad er der galt med vores lille pige og hvad skal vi stille op? Det kan vel nærmest ikke være noget der gør ondt, når det kun er om natten?
Lægerne har også kigget i hendes ører og vi var ved ørelægen en gang, han kiggede i hendes ører uden at finde noget, den nat havde hun dog sovet rimeligt.
Håber virkelig at du kan vejlede os lidt, da det her er ved at slå os helt ud.