Brev:
Søvnproblemer dag og nat og brug af slynge
17. juli 2008
Alder:
3 mdr.
Søvnproblemer dag og nat og brug af slynge
Hej Helen
Dejligt brevkassen er åben igen ;)
Jeg har tidligere skrevet angående ammeproblemer og sut. Det har ikke lykkedes at lære hende at bruge sut endnu, hun syntes den er interessant nok men kan ikke rigtig finde ud af hvad hun skal med den. Hun havde også meget svært ved at lære at sutte rigtigt på brystet hvilket gav store ammeproblemer med sår osv. Dette fungere dog fint nu, men har forsat en smule svamp i det ene bryst, dog bedret markant (dejligt!)
Hun kunne i starten sove 5-6 timer i træk om natten og tage nogle gode lure om dagen. Dog helst på en ad os. Vi kunne også køre hende i søvn i barnevogn en sjælden gang. Nu vågner hun konsekvent hver gang hun skifter søvnfase efter de obligatoriske 38 min. Den eneste måde jeg kan få hende til at sove videre på er i slynge.
Vi har forsøgt at stå parat og vugge hende videre, eller ligge mig sammen med hende, men intet af det hjælper. Det er som om hun kræver bevægelse for at kunne komme igennem REM søvnen. Når vi tænker over det har hun altid haft behov for vi lige rejste os og gik lidt rundt.
Nu er det bare ikke nok længere og hun har behov for lyden af emhætten også for at overgive sig igen... har dog skiftet denne ud med hvid lyd da elforbruget nok bliver lidt dyrt i længden på den anden måde;)
Vi øver at hun bliver vugget i søvn til de fleste dagslure, hun har tidligere spist sig i søvn hos mig.
Hun græder nogle gange 1 min. når vi har lagt hende, men stopper hurtigt igen. Vi har prøvet at kører med hende hvor hun er blevet træt, men når vi skærmer hende begynder hun at græde.
Selvom hun falder i søvn i barnevognen vågner hun alligevel efter de 38 min., så umiddelbart lader det ikke til at det gør nogen forskel om hun ser hvor hun er lagt....
Er det ok forsat at bruge slynge og vil hun naturligt blive træt af den? Har læst en del omkring slyngebrug og nogle steder skriver de at børn i 5 mdr. alderen ofte begynder at foretrække barnevognen i stedet, men har du hørt nogle erfaringer omkring dette?
Tror ikke hun mangler mad, vejede 3100 gram ved fødslen og er oppe på 6,6 kg. nu ( 3 1/2 mdr.)
Så er der noget at gøre, skal jeg helt droppe slynge nu eller er det ok at fortsætte?
Med venlig hilsen
Camilla