Brev:
Pludselig ingen appetit
17. juli 2008
Alder:
20 mdr.
Pludselig ingen appetit
Hej Helen.
Det er sørme hurtigt jeg er tilbage. Nu gælder det spiseproblematikken igen igen.
Albert har spist rigtig godt og varieret de seneste mange måneder hvilket vi jo er glade for. Han er endda begyndt at spise de ting han normalt ikke gider i vuggestuen. Der er det nok mere spændende. De sidste 2 dage har han dog intet villet spise. Gennem en hel dag har han nok kun spist et stk rugbrød og 1/4 banan. Han er glad og drikker fint.
Vi har prøvet at tilbyde ham alt muligt uden resultat og hans lille mave knurrer om natten. Han sover fint om natten også sin middagslur.
Lægen siger at så længe han spiser, vil lege og ikke har feber skal vi ikke bekymre os.. Det svar er måske fint nok, men vil da gerne lige have dit råd med på vejen.
Er det helt normalt at små børn på Alberts alder pludselig ikke gider mad?? Måske er der en tand på vej. Han virker ikke til at have ondt i maven.. Åhhh det er frustrerende ikke at kunne få et svar fra prinsen selv..
En anden lille teori er, at vi netop er påbegyndt 3 ugers ferie. Vi kan mærke at han savner den livlige hverdag i vuggestuen og hans kammerater. Vi søger for at han bliver stimuleret med alt muligt.. Men kan det tænkes at han savner det.. Da han lige var startet i vuggestue var han meget knyttet til pædagogen der kørte ham ind. Efter 14 dage rejste hun en uge på ferie og der ville han heller intet spise i vuggestuen. Så snart hun var tilbage var appetitten også tilbage. Kan det tænkes det er en slags demonstration eller et eller andet psykisk spil han har gang i for at fortælle os, at han savner sin vuggestue? I så fald bliver det en sulten dreng vi står med - hehe..
Kærligst
Karoline