Svar: Pludselig ingen appetit
17. juli 2008
Alder:
20 mdr.
Kære Karoline
Jeg hælder nu mest til teorien om at Albert ikke vil spise så meget, fordi han enten er lidt forkølet, har ondt for tænder, har fået lidt virus eller lignende og det lyder ikke som om at du skal være bekymret. Det er som lægen siger helt normalt at børn i perioder spiser mere end i andre og så længe han virker frisk, glad og til at trives, så er det så sådan.
At han reagerer på det skift der pludselig er i dagligdagen kan naturligvis også tænkes, men mon ikke han finder ud af at det er helt rart at være hjemme hos mor og far i nogle uger. Så begynder han at spise igen, og når han så atter starter i vuggestue, så spiser han igen ikke fordi han så finder ud af at det var helt rart at være hjemme ...
Mit indtryk af Albert er at han er en dreng, som er meget følelsesmæssigt på, han har antennerne ude og reagerer derfor meget på ændringer - altså ændringer i hans hverdag, både hjemme og ude. Alle børn har naturligvis behov for en vis regelmæssighed og struktur fordi det giver tryghed og de reagerer naturligvis forskelligt, når hverdagen og rytmen ændrer sig. Albert reagerer så tilsyneladende omkring at miste appetitten, hvilket mange andre mennesker også gør og det er helt okay. Det er bare sådan han har det og sålænge han får væske og som sagt trives, så er det helt okay.
Måske en af jer forældre har det lidt på samme måde, når I står i nye situationer ...?
Rigtig god sommerferie til jer alle 3 herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske