Brev:
Bange for at falde i søvn på eget værelse
18. juli 2008
Alder:
16 mdr.
Bange for at falde i søvn på eget værelse
Hej Helen
Min dreng på 16 måneder er pludselig ila en lille uges tid blevet bange for at falde i søvn på sit eget værelse.
Er det noget der er normalt for alderen?
Vi har valgt at tackle det på den måde at jeg sidder inde på hans værelse og læser mens han falder i søvn (har kun gjort det 2 nætter foreløbigt). Begynder han at pjatte rundt går jeg ud og kommer ind igen når han bliver ked af det igen. Så jeg kun sidder der hvis han reelt forsøger at sove.
Er det den bedste måde at tackle det på eller er det bedre at flytte hans seng ind i vores soveværelse fx?
Hvorfor bliver de pludselig bange for at falde i søvn selv? Forstår det ikke for der har aldrig nogensinde tidligere været problemer med at få ham til at sove, og han har aldrig virket utryg før og gør det stadig ikke ila dagen eller aftenen. Han har altid elsket at være i sin seng og vil stadig gerne lege alene på værelset ila dagen.
Hilsen Pia