Brev:
Manglende appetit og vægtøgning
18. juli 2008
Alder:
3 mdr.
Manglende appetit og vægtøgning
Hej
Vores datter er nu 3 mdr og 3 dage gammel. Hun vejede ved fødslen 2960 gram og har aldrig været den store spiser. Hun vejer idag 4780 gram. Hun har altså i snit taget 120 gram på om ugen . .
Nu er vi gået mere eller mindre over til flaske, da der har været problemer med amningen i form af smerter hos mig. Hun tager gerne flaske og sut.
Problemet er at hun ikke spiser særlig meget. Idag har hun indtil videre fået følgende:
05.00 amning. Begge bryster
09.00 80 ml mme
13.30 80 ml mme
17.00 90 ml mme
Nu er klokken 21 og jeg har netop forsøgt at få hende til at spise igen, men uden held. Hun bliver stiktosset og spytter blot flasken ud igen. Vi har prøvet med lyst rum, mørkt rum, far har prøvet osv.
Hun er glad og tilfreds og udvikler sig som hun skal.
Spørgsmålet er om vi skal bekymre os eller om vi bare skal acceptere at hun spiser småt?
Vores egen sundhedsplejersken og lægen mener ikke der er grund til bekymring.
Hvad er din holdning og anbefaling?