Brev:
Madplan, mælkebehov, middaglur mv.
20. juli 2008
Alder:
11 mdr.
Madplan, mælkebehov, middaglur mv.
Hej Helen
Jeg har lige lidt forskellige spg. Min datter er nu 11 mrd (hun er fra d. 16 august). Hun er en glad og sund pige, der nu kravler rundt.
1) Hun får nu kun aftenflaske (ved 19-19.30 tiden). Hun får 250 ml..nogle gange spiser hun kun 200 ml. Hvordan trapper jeg bedst ned?? Skal jeg vente til hun er 1 år eller gøre det nu? Skal hun have noget andet at spise i stedet for flasken inden, hun skal sove?
2) Hendes kostplan ser sådan her ud:
-Havregrød ved 8-9 tiden
-Lur ved 9-10 tiden
-Rugbrød ved 12-13 tiden
-Banan ved 14 tiden
-Lur ved 14.30 tiden
-Bolle ved 16 tiden
-Aftensmad ved 18 tiden
-Flaske ved 19-19.30 tiden
.... er den kostplan ok??
3) Hun spiser flot med fingrene, og hvis man giver hende noget på en gaffel, putter hun også den i munden. Skal vi til at lade hende spise selv med ske eller gaffel ved hvert måltid? Eller er det for tidligt? Hvad med kop? Har forsøgt men hun ved ikke, hvad hun skal. Hun har aldrig drukket af tudekop men bare alm.
4) Indtil videre har jeg bare givet hende vand ved hvert måltid, da hun har fået mælk via flaskerne. Men nu er de jo ved at være væk - skal jeg give hende sødmælk? Og hvor meget? Er det bedre hun får det ved hvert måltid i stedet for vand?
5)Hvornår skal hun gå fra 2 til 1 lur? Hvordan gør man det bedst?
Det var lige en række spørgsmål
God sommer
Venlig hilsen Astrid