Brev:
Sukkervand for at sove
21. marts 2004
Alder:
4 mdr.
Sukkervand for at sove
Jeg har et spørgsmål ang. min dreng på 4 1/2 mdr.
Da han var nyfødt, havde han en del smerter, derfor foreslog vores sundhedsplejerkse, at vi skulle give ham sukkervand for at dæmpe hans smerter. Sukkervandet fik han med en 2 ml sprøjte ved siden af sutten. Dette er desværre hængt ved, når han skal i seng om aftenen, så sidder vi med hånden på hans hoved og sukkervand ved sutten, indtil han sover.
Dette er noget vi godt kunne tænke os at få ham vænnet af med, så vi bare kunne ligge ham i seng, og han så kunne lære at falde i søvn af sig selv. Når vi har forsøgt det, bliver han meget sur og ked af det, og græder indtil han får noget sukkervand.
Har du et råd til, hvordan vi griber det an?
Med venlig hilsen
Jane