Brev:
Rodbehandling og amning
21. marts 2004
Alder:
4 mdr.
Rodbehandling og amning
Kære sundhedsplejerske
Jeg har en dejlig 4 mdr. gammel pige og jeg malker modermælk ud til hende, da hun ikke ville tage mit bryst omkring 2½ mdr. Dette er selvfølgelig et mysterium i sig selv.
Inden jeg fødte i november 2003 var jeg ved tandlægen og fik næsten lavet en rodbehandling færdig, men fødte og nu er det blevet marts og jeg har fået en tandbyld ved denne tand.
Mit spørgsmål er, om der vil være infektion eller andet i min modermælk pga af dette? For jeg ved ikke hvor lang tid, der har været infektion. Jeg kan først få en tid hos min tandlægen i næste uge og har brug for at vide, om der er grund til bekymring omkring modermælken. Da jeg er kommet i tvivl, har jeg givet hende modermælkserstatning hele dagen!
Et andet spørgsmål er at min pige ligger og kaster hovedet til siderne om natten og det ser voldsomt ud synes vi. Hvorfor gør hun det. Nogle gange presser hun også højre kind ned, når hun bliver lagt i barnevogn og skal sove!
Håber at få et hurtigt svar.
Søde hilsner
Tina