Svar: Rodbehandling og amning
21. marts 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Tina
Der er ikke noget i vejen for at din datter får din mælk, selvom du har fået rodbehandling og nu har fået en tandbyld. Mælken bliver ikke infektiøs af dette.
Når din datter virrer med hovedet, når hun sover, så er det fordi hun drømmer. Det er helt naturligt og det er de færreste børn som ligger fuldstændigt roligt, når de sover. Når din datter presser sin ene kind ned i madrassen, kan det være trygheden. Det minder hende måske om at ligge ved brystet eller i armene, at have noget 'tæt' ved ansigtet kan være trygt, når man skal sove.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske