Brev:
Kost og søvn igen igen
21. juli 2008
Alder:
8 mdr.
Kost og søvn igen igen
Hej Helen
Tak for dine svar, som vi har haft god gavn af. Jeg skal dog lige have det korrigeret lidt, da tingene jo hurtigt ændrer sig i øjeblikket :-)
Som udgangspunkt har vi kørt efter din kostplan dvs.:
ca. 5 - vågner og amning. Her vækker den ene den anden, hvorefter ingen kan falde i søvn igen trods træthed!
kl. 8 - havregrød med lidt bananmos
kl. 8.30 - flaske og putning til formiddagslur. Sover rigtig godt, typisk 2 1/2 time.
kl. 12 - Kartoffel/grøntsagsmos med fx tun eller kalkunkød.
kl. ca. 13.30 - eftermiddagslur. Sover typisk 1 time.
kl. 15 - eftermiddagsmad. Har ihærdigt forsøgt med rugbrødshapser og frugt i stykker men min dreng går helt i sort og vil kun have skemad (øllebrød). Det er ikke fordi, han ikke kan spise "klumper" eller ikke kan lidt pålægget, men han er nok så sulten, at det går for langsomt for ham. Det ender med at blive en dårlig oplevelse for ham. Pigen spiser fint både rugbrød og frugtstykker.
kl. 17.30/18 - Aftensmad. Oftest som frokost, altså kartoffel/grøntsagsmos. De kan godt være ret trætte på dette tidspunkt, og appetiten er ikke altid så stor, hvilket er lidt ærgerligt, da de gerne skulle være mætte til natten...
kl. 18.30 - Ammes og puttes til natten
kl. 24 - flaske. 100-150 ml.
Nu er det så, at jeg nok har brug for en korrigering af planen. Min pige er nemlig begyndt at vågne allerede kl. 22.30/23, græder og vil have sin flaske (begge har ellers hidtil fint holdt til 24/01). Hun er så begyndt at vågne igen omkring 4-4.15, græder og virker sulten. Jeg ammer og putter hende igen. Hun ville godt kunne sove igen, men nu begynder drengen at vågne og så kører møllen...
Kan hun være inde i et appetitspring? Hvordan giver jeg mere mad, så de kan sove bedre? Eventuelt gå over til flaske inden putning i stedet for amning?
Vil det være en god idé at korrigere deres lure? Tidspunkt og varighed?
Skal jeg vente nogle dage med rugbrød mv. til min dreng og så forsøge mig igen?
De er korrigeret 8 måneder nu.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Christina