Brev:
Mad og søvn rytme
22. juli 2008
Alder:
9 mdr.
Mad og søvn rytme
Hej Helen.
Så er drengene blevet 9 mdr. 7,5 mdr fra termin. Vi har lige haft succes med ingen mælk om natten, hvor de stort set begyndte at sove igennem, men så blev de syge og nu synes jeg lidt at jeg kan starte forfra. så inden jeg går i gang igen vil jeg lige have lidt råd og vejledning af dig.
Jeg må hellere lige beskrive dagens gang.
5-6 vågner. (nogle dage kl 6.30 - 7) har forsøgt med morgenmad her, men de gider ikke spise deres grød/ de virker ikke rigtige sultne.
8-9 sover ca 1 time.
9-10 tilbydes frugtmos, nogle gange grød, hvis de ikke rigtig har spist der om morgenen.
11-12 rugbrød og her tager de så først rigtig fat, hvad der angår mad spiser ca 1 stk rugbrød.
12-12.30 puttes med en flaske sover ca. 1 time
alt efter hvad tid de står op kan de godt tiltider tage en lang lur hen på efter middag og til 2 timer.
15 tilbydes bolle, frugt m.m.
17 får en lille lur
17.30 aftensmad, hvor de hellere ikke spiser det helt store
mellem 18 - 19 leg, bad diverse.
19 tilbydes grød for at være sikker på de ikke sulter om natten, men det gider de hellere ikke spise.
ca 19.30 puttes til natten med flaske.
Herefter har jeg ikke givet dem andet end vand i flaske puttet dem igen eller vendt dem om på siden.
Disse tider kan skubbes meget alt efter hvad tid de står op men de bliver altid putte kl ca 19.30
Det skal lige siges at de ikke er meget fysisk aktive, men dette er der en fysioterapeut sat på som vi venter på, de sidder selv, triller fra ryg til mave. men bliver de lagt bliver de liggende ikke noget med at komme rundt om sig selv, eller trille fra mave til ryg
Så kommer spørgsmålene:
- Hvor meget kan jeg forvente de spiser til de forskellige måltider?
- Har du et forslag til en bedre rytme?
- Hvor længe om natten kan man forvente at de kan klare sig uden mælk?
- Når jeg så forsøger at få dem ind i en rytme om dagen skal jeg så vække dem hvis de sover længere end 1,5 time om formiddagen eller hvordan gør jeg?
Med venlig hilsen
Stine