Brev:
Vores nætter er et stort kaos
22. juli 2008
Alder:
8 mdr.
Vores nætter er et stort kaos
Kære Helen
Nu skriver jeg igen. Oscar er nu næsten 8½ måned gammel
Vi har haft en turbulent start, men nogle dejlige 4 måneder sammen med vores lille guldklump.
Oscar sov nogenlunde godt de første 3 måneder om natten - men derefter er det gået meget ned af bakke. Han var meget god til selv at falde i søvn og var meget glad for at ligge i sin dejlige seng som vi har gjort meget hyggelig.
Nu har vi de sidste 2½ - 3 måneder kæmpet en hård og usejrelig kamp. Oscar vågner et sted mellem 20 - 30 gange om natten!!!
Aner ikk hvad det er med ham, men han sover i vores seng nu igen, ikke at det egentlig hjælper, men det hjælper mig til at kunne få lidt mere søvn.
Har prøvet at tage sutten fra ham på en god måde, men han bliver bare mere og mere ked af det. Han er ikk sulten, det har vi os prøvet, jeg har vugget ham, bare nusset ham osv osv osv.
Vores plan for dagen ser således ud
06.00 Flaske (200 ML)
Sover lidt videre
09.00 Morgenmad (hirse, boghvede, øllebrød eller havregrød) Lidt frisk frugt ved siden af
Mælk af kop
10.30 ud og sove med en flaske mme på ca 125 ML
12.30 - 13.00 frokost - enten rugbrød med pålæg eller noget mos. vand af kop
14.00 - 14.30 sove til middag med en flaske mme på ca 160 ML
16.00 Grød med frugtmos eller frisk frugt. vand af kop
18.00 - 18.30 Aftensmad - Grøntsager, Kød og evt sovs (han er meget interesseret i vores mad og får altid lidt af det. vand af kop
20 - 20.30 putter vi ham, da han ikke er træt før og da får han en flaske med ½ vælling og ½ mælk ca 180 ML
Når han så har sovet ½ time begynder det. Så vågner han et sted imellem hvert 15 min og hver 1½ time hele natten afbrudt. Han græder til jeg er der, da jeg jo har prøvet ikke at styrte hen til ham, for han sikkert kunne klare den selv, men det kan han ikke
Oscar vejer ca. 10 ½ kilo og er enten en super glad dreng, eller også lettere irretabel, da han for det meste er i søvn underskud
Skal lige siges af han heller ikke er let om dagen med sove tider. Han sover to gange og vil helst bare sove ½ time, men da gir jeg aldrig op og får ham som oftes til at sove omkring 2½ time totalt.
Jeg har læst: Godnat og sov godt og kan ikk anbefale den til børn som er meget trygheds narkomaner. Har læst Sova hele natten af Anna Wahlgren (svensk forfatter) Syntes den er meget brutal og har nu senest læs, sove hele natten uden gråd og syntes den har været dejlig at læse, men ligemeget har den hjupet.
HJÆLP MIG - Jeg skal snart starte på arbejde og jeg er udkørt
Tak for en god brevkasse
Med venlig hilsen
Oscar og Karina