Brev:
Drikker ikke mme nok
23. juli 2008
Alder:
6 mdr.
Drikker ikke mme nok
Hej Helen
Nu har jeg brug for din hjælp, min søn har i ca 3 måneder ikke ville drikke sin mælk, derfor får han grød og mos 3 gange dagligt og vi prøver ihærdigt at supplere med mælk, men han hader den, han drikker mellem 350 og 450 ml om dagen (det gjorde han også før vi begyndte på grød og mos), han tager fint på og er en glad dreng. Vores sundhedsplejerske har sagt at selvom han ikke helt er 6 måneder (Han mangler 9 dage) skal vi give ham kød og yoghurt da hun mener at min søn ikke gider at være baby mere, så det er vi prøvet et par dage og det kan han godt lide.
Mit spørgsmål går på om han får nok kalk når han ikke drikker så meget mælk, jeg har prøvet alle slags mme både koldt og varmt det eneste tidspunkt jeg kan få noget i ham er når han sover og så lidt af kop.
Både læge og sundhedsplejerske siger at han bare er en dreng der ikke behøver så meget da han jo er fin og glad.
Vore dag ser sådan ud
op kl 7
7.30 grød Vi er efter råd fra sundhedsplejerske startet på øllebrød
ca 9 tilbudt MME inden formiddagslur men drikker det ikke
ca 10 tilbudt MME men drikker det ikke får så i stedet ½ del yougurt med frugtmos i
11.30-1200 1 dl Grønsagsmos med lidt kød drikker vand og mme til og vi blander så meget mme i mosen som det kan bære, ialt bliver det til ca 30 ml mme
12.30-13 tilbudt MME inden eftermiddagslur men drikker det ikke
15.30-16 tilbudt MME men drikker det ikke får så i stedet ½ del yougurt med frugtmos i
17.30 1 dl Grønsagsmos med lidt kød drikker vand og mme til og vi blander så meget mme i mosen som det kan bære, ialt bliver det til ca 30 ml mme
19.30-20 tilbudt mme inden han skal i seng drikker mellem 0-120 ml
23-24 120-180 ml mme
4-5 100-150 ml mme
Har du et godt råd til hvordan vi kan få lidt mere mme i ham eller er det som læge og sundhedsplejersken siger ok og hvad med kalken får han nok.
Det blev til noget af en lang smøre men håber du kan hjælpe os
Forsat god sommer
Bettina