Brev:
At få gode søvnvaner
23. juli 2008
Alder:
3 mdr.
At få gode søvnvaner
Hej Helen!!
Vi har fået en dejlig dreng for 3 måneder siden. Han har desværre haft kolik, hvilket er ved at være ovre nu.
I de forgangne 2 måneder har jeg brugt meget tid på at sidde med ham i armene og vugge ham i søvn hvorefter han har sovet også i mine arme, da jeg oplevede at kunne tage noget af kolikken.
Nu er mit spørgsmål så:
Hvorledes lærer jeg min søn at falde i søvn selv, uden at jeg skal sidde eller gå rundt med ham og vugge ham i søvn??? Han kan sagtens sove i barnevogn og i sin vugge.
Jeg har prøvet at lægge ham før, han er faldet helt i søvn for ligesom at vænne ham til at blive bevidst om at nu skal der soves..... Jeg er på ingen måde interesseret i at komme ud i den løsning at han skal græde sig i søvn!!!!!
Hvorledes med at strukturere dagen? - altså lave dagsrytme, er det også vigtigt? Den eneste rytme jeg har holdt fast i er at han for tilbudt mad ca. kl.23 og derefter lagt i vuggen, når han er faldet i søvn i mine arme.
Glæder mig meget til at høre fra dig
Med venlig hilsen
Jette