Brev:
Min min min
24. juli 2008
Alder:
23 mdr.
Min min min
Hej.
Vi har en datter på knap 2 år. En sød, glad og totalt dejlig pige! :-)
Men her på det sidste har hun fået den overbevisning, at ALT er hendes...
Hvis vi får gæster, render hun rundt til alle sine ting, tager dem op og råber nærmest desperat "MIN". Ved ikke hvorfor hun tror at man vil tage det fra hende.. Hun er også begyndt at tage ting og sige at det er hendes. Det kan være alt fra fjernbetjeningen til andre folks drikkevarer osv. Hun er også begyndt at gøre det, når vi er i byen..
Når vi er hjemme, så gør vi meget ud af at fortælle hende, at hendes ting ganske rigtigt er hendes, men at andre godt må låne nogle af dem, og at folk ikke render med hendes ting.. Og når vi er ude, fortæller vi hende at det ikke er hendes ting, men at hun kun har fået lov at låne dem..
Ved ikke om det bare er en fase hun lige skal igennem..
Men jeg må være ærlig og sige, at det er en smule træls. Og lidt pinligt.. Og samtidig skræmmer hun andre børn væk, da de nærmest bliver bange for at komme i nærheden...
Ved ikke om vi gør det rette i at bekræfte hende i, at hendes ting er hendes, men andre gerne må låne dem..?
Håber du har et godt trick :-)
Med venlig hilsen
Christian