Brev:
Spiseproblemer - 8 mdr.
25. juli 2008
Alder:
8 mdr.
Spiseproblemer - 8 mdr.
Kære Helen
Ja, så melder mad problemerne sig igen, og sidste gang hjalp du så godt, så jeg prøver lige igen.
Min datter har spist rigtig flot i godt stykke tid, men for et par uger siden begyndte hun at nægte sin skemad, jeg har prøvet alt synes jeg. Den sidste uge har jeg stort set ikke tilbudt hende noget ske mad, i håb om hun måske ville glemme sine strejke ideer, men har ladet hende selv sidde med frugt, grønt pasta osv. hvilket også går ok for det meste. hun har været rigrig glad for sine rugbrøds hapsere med alt på fra leverpostej og hvidløgs ost - men nu er hun også begyndt at sige fra her. Det er om om hun keder sig rigtig hurtigt...
Hendes skemad strejke startede lige omkring samme tid som jeg stoppede amning, hun fik en tand og begyndte at kravle der skete i det hele meget i den uge. Men nu er der jo ved at være gået lang tid syntes jeg.
Jeg syntes jo hun skal have sin grød om morgen og sin grønsagsmos ved siden af det hun selv putter i munden der hun jo ikke får så meget ned selv, selv om hun er dygtig.
Men jeg tænker på om hun igen måske får for meget mælk i forhold til hendes alder. ca. 600 ml. (hun drikker også godt med vand)
Hendes dag ser ca. sådan her ud:
6-6.30 morgen mad - i disse dage frugt stænger div. brødhapsere -efter morgenmad tilbydes hun flaske med mme hun drikker ca 150 ml.
9-9.30 tiden puttes til lur med flaske igen - drikker ca 100 ml.
Sover ca 1,5 time.
11 frugt
12- 12.30 frokost, i disse dage rugbrødshapsere, pasta el. ris. samt frugt og kogte grøntsags stænger.
kl. 13-14 puttes til lur med mme drikker ca 150 ml.
sover ca 1.5 time
eftermiddag frugt, brød
18 aftensmad idisse dage rugbrødshapsere, pasta el. ris. samt frugt og kogte grøntsags stænger
19.30 -20 puttes i seng med en flaske vælling drikker ca. 200 ml.
Håber du kan komme med ideer til hvordan jeg evt. kunne få hende til at spise ske igen, og evt rette op på vores plan.
Jeg er bare bange for hun ikke får nok mad i forhold til hendes alder
Andet spøgsmål er, er det godt med flere valg muligheder under et måltid eller er det bedre at holde det simpel?
Kan man godt nu sige at det der bliver serveret er det der skal spises? - eller er hun stadigvæk for lille, og det skal det bare mere stadigvæk dreje sig om at hun får noget ned ?
Hun bliver 8 mdr. om halvanden uge.
På forhånd tak for svar.