Brev:
4½ måned vil ikke sove i egen seng
21. marts 2004
Alder:
4 mdr.
4½ måned vil ikke sove i egen seng
Min søn på 4 1/2 mdr. har en meget dårlig soverytme. Han sover hos os om natten, og falder kun i søvn med brystet i munden. Han vil ikke tage sut. Han vågner efter 1-2 timer og skriger, og får så brystet i munden igen, og spiser lidt, for derefter at falde i søvn. Han græder, hvis han bliver lagt over i sin egen seng.
Jeg er utrolig træt om morgenen, efter en nat med et barn i armen, og er øm i skuldrene og har hovedpine. Vores hus er lille, og han har derfor ikke sit eget værelse. Med tiden skal han dele værelse med sin søster på 2 år. Hendes værelse ligger tæt på vores soveværelse, og derfor er vi bange for at lade ham skrige for længe, for ikke at vække hende. Derfor er det så "nemt" altid at lade ham sove i vores seng.
Om dagen sover han godt på barnevognstur, og kan af og til lægges i sin egen seng, eller ude i barnevognen, hvis vi rokker ham i søvn. Han sover ca. 2-2½ t. om dagen i alt.
Hvordan får vi ham til at sove i sin egen seng om natten, helst uden at vække søster? Kunne vi sætte hans seng i stuen om natten, da den ligger lidt væk fra hendes værelse?
Hvordan får vi ham til at sove lidt flere timer i træk? Jeg tror at han er inde i en dårlig vane, med at sove med brystet som sut, og bliver for varm i min arm, og kan lugte mad hele tiden. Han bliver ammet fuldt, uden andet endnu.
Mange hilsner
Malene