Brev:
Skævt kranium
25. juli 2008
Alder:
4 mdr.
Skævt kranium
Kære Helen
Da min datter blev født, kunne man se, at hun havde ligget lidt presset inde i maven på højre side af hovedet - øret på højre side var krøllet, mens det var helt udfoldet på venstre side. Hun var også en lillebitte smule skæv i kraniet pga. dette.
Denne skævhed er blevet tydeligere, fordi hendes yndlingsside også har været netop den højre, så ofte har hun sovet med hovedet til den side. Da vi blev opmærksomme på dette for ca. to måneder siden, begyndte vi at lægge hende til venstre, stimulere hende til venstre, lægge hende mere på maven, og ha' hende på armen mere.
Det har ikke rigtig hjulpet, synes jeg. Men det er heller ikke så slemt, og jeg tror ikke, man lægger mærke til det, når hun først får mere hår.
Hun bliver 4 måneder i morgen, og det er min opfattelse, at man derefter ikke længere kan "modelere" på kraniet?! Er dette korrekt? Er det efter 4 måneder stabilt, som det er? Eller skal vi fortsat tage hensyn til det?
Venlig hilsen
Anne Mette