Brev:
Nedtrapning af mælk på flaske
21. marts 2004
Alder:
8 mdr.
Nedtrapning af mælk på flaske
Vi har netop haft besøg af vores sundhedsplejerske, hvor vi snakkede kost og blev enige om, at jeg skulle give vores datter på 8 mdr. rigtig morgenmad nu og ikke længere Nan 1, i sin flaske, når hun vågner.
Næste morgen havde jeg derfor lavet havregrød, hvilket hun ikke ville have og reagerede ulykkeligt indtil jeg føjede mig og gav hende flasken, hvilket jeg har gjort siden.
Kunne jeg evt. putte mindre i flasken end de 200 ml. hun plejer at få, måske 100 ml. og så herefter forsøge med havregrøden?
Og så langsomt trappe ned på mængden i flasken?
Min datters kostplan lyder lige nu som følgende:
Morgen: Nan 1 200 ml.
Middag: Rugbrødsstykker med leverpostej, torskerogn osv.
Efterfølgende øllebrød. Sødmælk
Eftermiddag: A-38 med most banan, frugt, eller bær. Sødmælk
Aften: Det samme som vi spiser, eller kartoffelmos med gulerødder, brocoli og kød. Vand.
Inden sengetid: vælling.
Hvilket rugbrød er i øvrigt det bedste at anvende til hende (da det er nyt og hun endnu kun har en tand)?
Kan jeg bruge vand direkte fra hanen til hendes flasker nu, eller er det stadig bedst at koge først?
Og hvad med hendes narresutter, jeg giver hende en frisk hver morgen. Hvordan rengører jeg dem bedst muligt, er det nok at koge dem?
Med venlig hilsen
Line