Svar: Nedtrapning af mælk på flaske
21. marts 2004
Alder:
8 mdr.
Kære Line
Det lyder helt fint at forsøge med ½ flaske erstatning og så lidt grød efterfølgende. Da din datter jo er vant til at få øllebrød, hvorfor forsøger du så ikke med dette om morgenen?
Rugbrødet du vælger skal være af den bløde type, dvs uden kerner. Du kan også give hende grahamsbrød, sigtebrød og landbrød. Jo mere brødet vejer i hånden, jo mere mætter det også.
Din datter må gerne drikke vand af hanen og du kan derfor godt lave en flaske på vand fra hanen. Det er dog vigtigt at du tager koldt vand og så varmer dette op til rette temperatur og putter pulveret i. Hvis du vælger at lave flasker som skal holde sig i køleskab, vil det fortsat være godt at koge det.
Det er helt fint at koge hendes narresutter.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske