Svar: Middagsmad - 17 mdr.
26. juli 2008
Alder:
17 mdr.
Kære Karin
I kommer til at klare det helt fint, det er jeg sikker på og sikken gave det må være med 3 piger:o) Jeg kan dog godt forstå du bliver lidt svedt ved tanken om hvordan det bliver ...
Det er rigtig godt at Anna spiser godt med morgenmad og aftensmad og derimellem får hun også lidt mellemmåltider som brød, frugt og yoghurt, tænker jeg. Hun trives godt og derfor er det helt fint at du ikke gør noget stort nummer ud af frokosten, men i stedet accepterer at det er det tidspunkt på dagen, hvor hun så ikke spiser så meget.
At hun så samtidig har været plaget af tandfrembrud, der har været hedebølge og hun også er begyndt med astma medicin kan og vil naturligvis også have en vis indflydelse. Tidspunktet for hvornår medicinen gives kan måske spille ind på hendes appetit.
Samtidig har hun jo en alder, hvor hun godt ved at det gør noget ved dig at hun kniber munden sammen, hun bliver mere og mere bevidst og det er en måde også at sikre sig opmærksomhed på. Derfor er det rigtig godt at hun ikke bruger samme metode om aftenen eller om morgenen for den sags skyld. Hun kan jo godt fornemme at der er ændringer på vej, at mors mave bliver større, at der er mindre plads på skødet osv. Det gør naturligvis også at hun prøver at få lidt ekstra opmærksomhed, hvor det kan lade sig gøre.
Jeg synes ikke I skal gøre et stort nummer ud af det, når hun spiser til andre tidspunkter og i øvrigt lyder til at stortrives:o)
Håber I får en rigtig god sommer og at de små piger snart melder deres ankomst:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske