Brev:
Mælkebehov - 7 mdr.
26. juli 2008
Alder:
7 mdr.
Mælkebehov - 7 mdr.
Hej Helen
Jeg har lige et mælke spørgsmål.
Du skrev sidst, at babyer på 7 mdr. ca. skal have 750 ml. mælk om dagen og 8 mdr. ca. 600 ml.
Min dreng får 2-3 gange hos mig - ca. 50-100 ml. Jeg har ikke målt hvad jeg har her på det sidste, men da jeg ammede ham udelukkende fik han ca. 70 ml. Derudover får han 240 ml. vælling om aftenen og ca. 50-100 ml. sødmælk i grøden.
Han sover nu fra 20-7.00 og får derfor ikke længere om natten :O)
Jeg synes næsten ikke der er plads til mere mælk i dagsplanen.
7.30 - grød
9 - frugtmos
10 - ammes
11 - sove, er først træt kl. 11 nu han sover hele natten.
ca. 12 - grøntsagsmos og rugsbrødshapsere (han har været super god til at tygge længe, men jeg fortsætter med mos først og så rugbrøds senere, så jeg er sikker på han får nok. Nogen dag har han kun fået rugbrød og kom helt op på ½ skive, men andre dage næsten ingen, så derfor mosen først.)
14 - fuldkornsgrød med frugtmos og ammes
15 - sove
17 - ammes
18 - grøntsagsmos
19.30 - vælling
Vil du anbefale endnu en portion mælk, men hvornår... Så er da der næsten ikke tid til at lege og hvis jeg bytter en omgang fast føde ud med mælk tror jeg ikke han sover igennem om natten og han spiser meget når jeg tilbyder ham.
Med venlig hilsen
Sanne