Brev:
Grød og ondt i maven
27. juli 2008
Alder:
4 mdr.
Grød og ondt i maven
Hej Helen
Jeg har en pige på 4½ måned. Jeg vil gerne begynde på noget grød, når hun er 5 måneder, men jeg har fået indtrykket af, at der er et eller andet hendes mave ikke er glad for. For 3 uger siden prøvede jeg at give hende lidt vælling. Hun spiste kun 10-20 ml. men fik simpelthen så ondt i maven, helt frem til næste dag. Det lagde vi så på hylden igen.
I sidste uge prøvede jeg så på at give hende en flaske erstatning (allomin 2) ved 20 tiden fordi jeg syntes jeg begyndte at have svært ved at mætte hende (og jeg er ærlig talt rigtig træt af den amning nogen gange, selv om jeg godt ved det er meget politisk ukorrekt at sige; )). Men to dage i træk fik hun ondt i maven umiddelbart efter og en time eller to frem...? Hun har før fået en flaske Allomin 1 uden at det gav problemer. Men det er første gang jeg sådan gav hende det flere gange, og første gang det var 2'eren.
Hun havde ingen særlige maveproblemer som helt lille. Det eneste, hun har normalt er, at hun brokker sig over at spise ved venstre bryst nogen gange. Jeg har en teori om, at det er fordi hun der ligger den modsatte vej af den vej tarmene går, og at problemet opstår når hun har spist ikke så lang tid før. Den følelse kender jeg nemlig godt selv i maven.
Har du noget bud på, hvorfor hun fik ondt i maven af Allominen? Min ældste datter havde aldrig problemer med det... Jeg skal vel alligevel starte på noget grød snart? (Please sig ja ; )) Og skal jeg tage nogen forholdsregler, f.eks. noget grøn Allomin el.lign.?
Kærlig hilsen
Louise